
Sådan får du mest muligt ud af videotidsstempel-resultater i Google-søgning
Sådan får du mest muligt ud af videotidsstempel-resultater i Google-søgning
Tilføjer du tidsstempler til dine YouTube-videobeskrivelser? Her er, hvordan du kan komme i betragtning til denne Google-søgefunktion og få mere eksponering.
Videotidsstempel blev første gang opdaget i Google i Google-appen i juni 2019. Flere måneder senere kunne vi se lignende resultater i mobilsøgeresultaterne generelt.
Dagen efter denne opdagelse offentliggjorde Google en officiel meddelelse om, at brugerne ville begynde at se disse typer resultater hyppigere på mobilen. Google omtalte denne funktion som “Key Moments” i henvisning til at tage brugeren til en vigtig del af et klip.
Her er hvad vi ved:
Så når nogen klikker på tidsstemplets funktion fra Google for en bestemt sektion, springer de direkte til den del af videoen.
De kan også bare gennemgå sektionerne for at beslutte, om klippet passer til dine behov. De brugere der klikker sig ind på din video, kommer ind det rigtige sted, og/eller ved mere om hvad din video handler om, og dermed bliver bounceraten også mindre.
Og ja – som du kan se får du en større del af skærmen – og dermed større synlighed på dine videoer, samtidig med at du skubber nogle af konkurrenterne længere ned på siden.
Smart ikke?