
Strategi – Sådan stjæler du dine konkurrenters kunder
Hvordan kan du stjæle kunder fra din konkurrence? Her er taktik, som du kan bruge til nye forretningsområder og slå dine konkurrenter.
“At stjæle kunder” kan virke lidt for underhanded eller uetisk, men lad os være ærlige: Hvis en kunde kom til dig fra et andet firma, ville du sandsynligvis ikke kræve, at de forbliver loyale over for din konkurrent. Du er glad for at tage forretning fra din konkurrent, og din konkurrent er glad for at tage forretning fra dig.
Men hvordan kan det lade sig gøre?
1 Analyser hvilke søgeord din konkurrent ligger højt placeret på
Hvis du vil overtage dine konkurrenters kunder, skal du forstå, hvordan de får dem. Lav en konkurrencedygtig analyse for at indsamle disse oplysninger om dine konkurrenter.
En online konkurrentanalyse vil fortælle dig, på hvilke søgetermer de ligger placeret på side 1. Men andre ord hvad er det for nogle søgetermer, de får kunderne fra.
Der findes i dag en lang række værktøjer, der kan fortælle dig, hvordan konkurrenternes website performer, og hvor de får deres besøgende fra.
Et af de stærke værktøjer indenfor dette område er fx SEMrush.
2 Analyser dit eget website
Kør nu den samme analyse igennem for dit eget website.
Når du køre disse 2 analyser sammen, kan du se på hvilke søgetermer din konkurrent ligger højere end dig. Dette er værdifuld viden om, hvor du skal lave en indsats, så du kan overtage konkurrentens kunder.
3 Optimere dit eget website
Udvælg nu fx 10 søgetermer, hvor konkurrenten ligger højere end dig, og på side 1.
Kan du optimere nogle af dine egen sider, for at komme højere op? Skal du oprette nye sider, der målrettet kan optimeres til den pågældende søgeterm?
Lad en plan og kom igang.




Genveje
SeoCustomer
V Stadionsvej 3
9600 Aars
(45) 2241 0834
henrikseocusotmer@gmail.com
SeoCustomer
Bemærk – alt arbejde udføres i samarbejde med Peoplez.