Hvad er Google Display Ads
En Google Display-annonce er oftest en billedannonce eller en rich media-annonce, der kan vises, når folk surfer på Internettet, ser videoer, tjekker Gmail eller bruger apps. Denne type annonce vises ofte på websteder, der ikke ejes af Google (med undtagelse af YouTube), men sider, der er en del af Google-netværket.
Displayannoncer vises til personer, der er interesseret i din type produkt, besøger websteder, der er relateret til dine produkter, og kan vises til brugere, der tidligere har vist interesse for dit specifikke produkt eller dit websted med retargeting. Denne annonce har potentialet til at fange en potentiel kunde tidligere i købscyklussen sammenlignet med en Google-søgeannonce.
Google Display-annoncer er ideelle til virksomheder, der ønsker at skabe opmærksomhed om deres brand. Med stor synlighed, og fordi de vises på steder, hvor en potentiel kunde findes, og viser kunderne annoncerne for dine produkter eller brand. Denne særlige type reklame kan hjælpe med at markedsføre en virksomhed, forbedre salget og øge antal kundeemner.
Ved hjælp af forskellige kampagne- og annoncegruppeindstillinger kan du tilpasse den måde, dine annoncer når ud til potentielle kunder. Målretningsmuligheder giver dig mulighed for strategisk at placere din besked foran dit ønskede publikum. Indstillinger for målretningsindstillinger inkluderer tilhørsforhold, placeringer og remarketing. Hvis du ikke tilføjer en målmetode til en annoncegruppe, indstilles annoncerne til kampagne- eller kontoindstillingerne.
Automatisk målretning er også tilgængelig med displayannoncer. Hvis du vælger denne mulighed, kan Googles system finde ud af, hvilke tilgange, der fungerer bedst for din virksomhed.
Andre muligheder for displayannoncer inkluderer indholdsekskluderinger, som hjælper dig med at forhindre, at dine annoncer vises sammen med bestemte websteder, apps eller videoer, der ikke passer til dit produkt eller din forretningsbesked.
Google Display Ads typer
Der er flere formater til rådighed for displayannoncer, som hver giver dig mulighed for at samarbejde med brugerne på en unik måde.
- Responsive display-annoncer: Responsive display-annoncer vises som “native” annoncer, blandet ind i skrifttypen og følelsen af udgiverens websted. Denne type annoncer passer automatisk til en brugers enhed og ændres for at passe til et givet rum.
- Oploadede billedannoncer: Opret og upload dine egne annoncer som billeder i forskellige størrelser.
- Engagementannoncer: Kør engagerende billed- og videoannoncer på YouTube og på tværs af Displaynetværket.
- Gmail-annoncer: Vis udvidelige annoncer på de øverste faner i folks indbakke.