Leadgenerering
Leadgenerering er en markedsføringsproces. Hvor mange kender jeres virksomhed? Hvor mange besøger jeres website? Hvor mange konvertere på jeres website? Men basis i disse spørgsmål, kan vi analysere hvor i leadgenereringen I skal have et boost.

Attrack
Tiltrækning af kunder har været en del af enhver marketingindsats gennem historien. Det, der er anderledes med denne proces, er, at du tiltrækker dine ideelle kunder gennem kvalitetsindhold.
Søgemaskiner som Google har belyst den enorme mængde information derude. Ved at bruge Search Engine Optimization (SEO) og specifikke nøgleord, matcher du det, som dine ideelle kunder ville søge efter, og rangordner således dit indhold højere end andre.
Dette giver mulighed for bedre trafik, så din læser faktisk kan læse dit indhold og ikke en andens. Tiltrækning af din ideelle kunde er det første trin i processen og skal rettes korrekt. Hvis din timing er slået fra, kan dit indhold blive forældet og ikke så relevant som andre artikler.
Her arbejder vi typisk med SEO, annoncering og blogs.
Konvertere
Nu hvor du har tiltrukket dine ideelle kunder med informativt indhold, du oprettede, hvad så?
Vi ønsker kundeemner, der virkelig bryder sig om at løse deres problem og drage fordel af muligheden derude. Derfor er det vigtigt at have relevant, informativt indhold at give til din læser. Du ønsker at opbygge tillid og etablere en forbindelse mellem dig og læseren. Tilvejebringelse af specialiserede opfordringer til handlinger sammen med premium-tilbud er et fremragende eksempel på at opnå dine læsers kontaktoplysninger.
Opfordring til handlinger er normalt i slutningen af indholdet for at informere din læser om, at du kan “lære mere”, “planlægge en demo” og så videre …Hvis du er i stand til få dine brugernes personlige oplysninger som navn, e-mail og firma kan du gøre dem til et kvalitetslead.
Der findes også i dag lead-værktøjer, der kan identificerer hvilke netværk (læs virksomheder), der har besøgt jeres hjemmeside. Dette er værdifuldt i B2B virksomheder.
Her arbejder vi typisk med målrettede landlingssider, konverteringsoptimering (CRO), call2action og kontaktformularer.
Lukke salget
Efter at have tiltrukket din ideelle kunde og konverteret dem til en kvalitetsledning, er det nu op til dit dedikerede salgsteam at lukke aftalen. Dette gøres hovedsageligt via e-mail, telefonopkald eller personlige møder.
Det er vigtigt at huske, at ikke alle kundeemner er klar til at lave en aftale lige nu.
Her skal der typisk arbejdes med CRM, personlige emails og workflow i salgsteamet i virksomheden.
Delight
Dette er den sidste fase i leadgenereringen. Dine kunder har læst dit indhold, indsendt deres oplysninger og foretaget et køb. Nu er det op til dit marketing- og salgsteam at konstant holde kontakten med din kunde og sørge for, at deres smerter er løst.
Det er op til dig og din virksomhed at opretholde dette forhold mellem dig og den betalende kunde. Du vil blive overrasket over, hvor hurtigt mund til mund spreder sig. Nuværende kunder bruger 67% mere end nye kunder. Hvorfor? Fordi de allerede ved, at det fungerer, har de allerede gennemgået processen og oplevet fordelene ved dit produkt.
Her skal der typisk arbejdes med nyhedsbreve, brugerundersøgelser, seminar og gå-hjem-møder.
Genveje
SeoCustomer
V Stadionsvej 3
9600 Aars
(45) 2241 0834
henrikseocusotmer@gmail.com
SeoCustomer
Bemærk – alt arbejde udføres i samarbejde med Peoplez.