Kundeanmeldelser og SEO.
- Kundeanmeldelser har en klar sammenhæng med SEO
- Gode anmeldelser påvirker ens søgeordsplaceringer
- Lav en systematisk indsamling af kundeanmeldelser
- Kundeanmeldelser skal tages alvorligt
Selvom du sandsynligvis allerede har gættet det, hjælper kundevurderinger virkelig SEO. De hjælper ganske meget takket være Googles algoritme, og de kan hjælpe dig med at forbedre din bundlinje.
I dagens digitale landskab er kunder afhængige af anmeldelser mere end nogensinde før. Uden gode anmeldelser skal du kæmpe du for at tiltrække kunder, og Google vil favorisere andre virksomheder frem for dine. Dette gælder især, hvis du ikke har en strategi for kundeanmeldelse, der holder dig i kontakt med dit publikum.
Lad os starte med det åbenlyse faktum, at positive anmeldelser altid er godt for en virksomhed. Tænk over det. Hvad gør du, når du leder efter et nyt firma? De fleste drager til Google, søger, hvad de leder efter, og kig på stjernevurderinger på den første side.
Og de klikker på de virksomheder med den højeste stjerneklassificering for at sammenligne, før de bruger deres penge. Jo flere stjerner du har, jo flere klik får du, for hvem vil se på 2-stjernet forretning i stedet for det 5-stjernede? Kunder har lettere ved at stole på virksomheder med højere stjerneklassificering, og det gør Google også.
Ikke overbevist? Se på disse statistikker for at lære mere om forbindelsen mellem anmeldelser og SEO:
Det er rigtigt, stigninger i stjerneklassifikation korrelerer med forbedret omsætning, og kunderne bedømmer dig efter dine anmeldelser.
Kunder er også interesserede i, hvordan virksomheder reagerer på og administrerer anmeldelser, hvilket betyder, at det ikke er nok bare at samle dem. Du skal være aktiv på anmeldelses siderne med nyere feedback, konsekvent kundeinteraktion og pålidelig opløsning / eliminering af negative anmeldelser.
Når du overvejer, hvordan positive anmeldelser hjælper din virksomhed med søgemaskiner, begynder du at forstå, hvor uvurderlige de er.
Dine søgeordsplaceringer er afhængige af flere faktorer, og det bruges alle til at bestemme, hvor Google placerer dit websted på listerne for relaterede søgeord.
Fordi de fleste mennesker aldrig klikker forbi den første side, og nogle ikke engang ruller forbi de første par resultater, er højere altid bedre. Det er det, søgemaskineoptimering eller SEO handler om.
Positive online anmeldelser fra dine kunder har en stærk indflydelse på søgemaskinens placering. Når søgemaskiner som Google ser, at din virksomhed har flere positive og nylige anmeldelser, viser det, at dit websted har autoritet. Det gør dit brand mere pålideligt.
Kort sagt: Bedre stjerneklassificering → Flere klik → Forbedret rangering af søgemaskiner → Forbedret indtægt.
Da Google stoler på dine kunder mere, end det stoler på dit websted, er det at få flere anmeldelser til fordel for din SEO-plan. Dette er rigtigt, uanset om du ejer en lokal virksomhed eller en digital virksomhed, og det ændrer sig ikke snart.
Google ser på anmeldelser, backlinks, klikfrekvens, afvisningsraten og flere andre faktorer for at bestemme, hvilke websteder der er pålidelige. Det rangerer websteder baseret på disse faktorer og beslutter derefter, hvilke der skal vises, og hvor de skal rangeres på søgesider. Dette er grunden til, at flere anmeldelser kan hjælpe dit website med at vises højere i søgeresultaterne, når kunder ser efter relaterede udtryk.
Det handler om at få flere klik med højere anmeldelser og konvertere disse klik til salg.
Hvis du ikke fokuserer på anmeldelser, kan resten af din strategi være perfekt, og din virksomhed vil stadig lide – både med hensyn til SEO og tiltrækning af kunder.
Vidste du for eksempel, at 40% af forbrugerne kun ser på anmeldelser, der blev skrevet inden for de sidste to uger? Dette antal er støt steget i de senere år, og tendensen forventes at fortsætte, efterhånden som kunderne bliver mere kræsne.
Ideelt set ønsker du at fremtidssikre din virksomhed, inden 40% bliver 80%. Du ønsker at oprette et system, der trækker anmeldelser, administrerer dem og holder dine kunder glade. Her er 4 måder at få flere anmeldelser på.
Du gerne have så meget kunde-feedback som muligt. Og et overraskende antal kunder vil svare, når de bliver bedt om at skrive en anmeldelse af dit produkt eller din service.
Følgende metoder er blot et par af de mange måder at bede om anmeldelser:
Hvis dine kunder ikke reagerer, når du beder om anmeldelser, kan du overveje at tilskynde. En lille rabat på en fremtidig ordre kan gå langt i at overbevise nogen om at give en anmeldelse til dit websted, produkter eller tjenester.
Brug de samme metoder, som vi anbefalede ovenfor til at spørge dine kunder, men inkluder incitamentet til at få et bedre svar.
Kunder synes godt om at blive værdsat og værdsat. Og hvilken bedre måde at vise det på end med en rabat?
Desuden kan rabatter føre til en sneboldeffekt. Kunden køber dit produkt, efterlader en anmeldelse, får en rabat, køber et andet produkt for at bruge deres kupon og efterlader mere feedback. Dermed leverer de også nylige anmeldelser, så din virksomhed kan konkurrere, når kunderne leder efter input fra de sidste to uger.
Ansæt et online marketing bureau (fx SeoCustomer.dk). Disse firmaer indsamler nye anmeldelser, administrerer eksisterende anmeldelser og endda arbejder for at fjerne negative anmeldelser fra din virksomheds online profiler. Dette er en fantastisk mulighed, hvis:
Listen kan fortsætte, men denne mulighed er en af de bedste for virksomhedsejere af alle typer. Og hvis du allerede har mange hatte på, er det ikke altid spændende at prøve en ny.
Desuden har du med et online marketing bureau folk, der arbejder på din plan, som får dokumenterede resultater. Hvilket betyder, at der er en større chance for succes.
Jo lettere du gør det for dine kunder at give dig anmeldelser, desto mere tilbøjelige er de til at gøre det. Hvis dine kunder foretager køb eller aftaler online, så giv dem en let og ligetil måde at efterlade en anmeldelse på dit webiste.
Du kan gøre det samme med e-mails, så dine kunder kan give dig feedback uden at forlade deres indbakke. Dette mindsker risikoen for, at de beslutter at skrive anmeldelsen senere og derefter glemme.
Med plugin værktøjer kan du også linke dit websted til dine eksisterende anmeldelser, øge tilliden til dit website og tilskynde til nye anmeldelser.
Uanset hvilken mulighed du bruger for at få nye anmeldelser, hjælper følgende tip: