Kan Google Analytics fortælle dig, hvem der besøger dit website?
Google Analytics kan give nogle oplysninger om, hvem der besøger dit websted via netværksrapporten. Google Analytics-netværksrapport gemmer tjenesteudbyderdata for at vise, hvilken tjenesteudbyder besøgende bruger til at få adgang til dit websted.
Heldigvis bruger mange virksomheder deres eget “alias” -mærke, så du hurtigt kan identificere dem i Google Analytics-rapporter via deres firmanavn.
Desværre, hvis de ikke bruger et alias eller kommer fra et ‘forretningsmærket’ netværk, vil du ikke kunne se firmanavnet eller identificere, hvem der har besøgt dit websted.
Sådan vises netværksrapporten i Google Analytics
Følg disse trin for at få adgang til netværksrapporten:
- Log ind på Google Analytics
- Klik på ‘Teknologi’ under ‘Målgruppe’.
- Klik derefter på ‘Netværk’
- Indstil det krævede datointerval
Valgfri oprydning af netværksrapport
Inden du starter en dybere analyse af dataene, kan du muligvis rense dem op ved at tilføje flere ISP-poster, der findes i Google Analytics, til dit brugerdefinerede segment.
Du kan gøre dette ved at:
- Rediger det tilpassede segment
- Vælg ‘Avanceret> Betingelser’, rul derefter til bunden af vinduet og klik på ‘Tilføj’
- Tilføj de internetudbydere, du ikke ønsker at fjerne, ved hjælp af pipe-symbolet til at adskille hver indgang
- Se forhåndsvisning, og gem derefter segmentet
Sådan fungerer et betalt værkstøj – Lead Forensic
Brug af betalte værktøjer
Google Analytics er et godt værktøj, hvis du har et lavt budget og har god tid (til at indstille det korrekt); Men hvis du er dårlig tid og har et godt budget, er det værd at undersøge betalte værktøjer.
Der findes betalt software som fx Lead Forensics, LeadFeeder og Evolution360.