Google Ads nedtællingsfunktion
Google Ads har mange funktioner, der giver dig mulighed for at indstille dine annoncer til dynamisk opdatering baseret på parametre, du vælger.
Du kender muligvis indsættelse af nøgleord eller bruger nedtællingsfunktionen til salg og specielle begivenheder, men det er bare begyndelsen. Du kan bruge annoncetilpassere til at opdatere annoncer, så de inkluderer alt, hvad du ønsker.
I dette indlæg skal vi se på, hvordan man bruger Googles annoncetilpassere til at opdatere annoncer baseret på resterende tilgængelighed. Dette eksempel vil være antallet af resterende billetter til en begivenhed, men du kan også bruge dette til produkttilgængelighed.
Dette giver en god urgency over for dine potentielle kunder.
Google Ads nedtællinger findes i 2 formater:
- COUNTDOWN. Denne funktion tæller ned til et bestemt tidspunkt justeret i forhold til tidszoner. Fx en koncert eller fodboldkamp.
- GLOBAL_COUNTDOWN. Denne funktion tæller ned globalt – fx til hvornår et udsalg starter, og er altså uafhængig af tidszoner.
Begge funktioner tæller ned i dage og timer og til sidst i minutter. Derfor kan du fx skrive i annonce “Udsalget slutter om 3 timer”, og senere står der automatisk “Udsalget slutter om 28 minutter”
Sådan opsætter du nedtællingsfunktion i Google Ads
Rediger annoncen
- Log ind din Google Ads konto
- Klik dig hen til Annoncer og udvidelser i den venstre sidemenu
- Klik på den annonce, du vil have tilsluttet nedtællingsfunktionen – eller opret en ny annononce (tekstannonce, responsive annonce eller dynamisk annonce)
- Skriv annonceteksten
Aktivér nedtællingsfunktionen
- Indtast en krøllet parentes (“{“) på det sted hvor nedtællingen skal vises og vælg nedtælling på rullemenuen
- Ved “nedtælling slutter” skal du vælge hvornår nedtællingen slutter. Du har mulighed for at vælge “dagens start”, “dagens afslutning” eller “tilpasset tidspunkt”.
- Ved “nedtælling starter” skal du angive startdato og klokkeslæt.
- bemærk – nedtællingen slutter automatisk, så du behøver ikke at gå ind på din Google Ads konto når dato og klokkeslæt for afslutningen er passeret.
Tidszone og sprog
- Check “kontoens tidszone” så du har styr på hvornår nedtællingsfunktionen starter og slutter præcis. Skal du fx tælle ned til en koncert eller fodboldskamp er det en god ide at benytte kontoens tidszone.
- Vælge “annonceserérens tidszone” hvis du skal tælle ned til en begivenhed på tværs af tidszoner, fx hvornår et udsalg starter.
- Sproget vælges så det passer med teksten i nedtællingen – derfor vælg sprog ud for “sprog”.
Gem annoncen
- Klik på “anvend” for at gemme din nedtælling.
- Check at din annoncetekst ikke fylder for meget, når den vises. Nedtællingen kan fx vise op til 8 tegn, så sørg for at der er plads til denne i annonceteksten.
- Klik på “gem annoncen”.