Den perfekte landingsside
10 Funktioner til landingssider
De bedste destinationssidesign er enkle og taler til det rigtige publikum. Tag dine sider til næste niveau med disse 10 tip. Denne guide viser dig, hvordan du udnytter farve, placering, overskrifter og tekster til at skabe den perfekte destinationsside.

Kilde: Formstack
Indikatorer for overskrifter, tekst og tillid
1. Overskrifter og annoncetekst
Overskriften og annonceformuleringen skal supplere hinanden. Din AdWords-score giver et websted mulighed for at finde prisen pr. Klik. Denne score kan forbedres ved at have ensartet indhold mellem annoncemeddelelsen og destinationssidetekst.
2. Tydelige og præcise overskrifter
Som en af de første ting, en besøgende vil læse, skal overskrift på landingssiden ikke forvirre eller kede, men tvinge en besøgende til at se nærmere på. At behandle et specifikt punkt, der er relateret til indholdet på webstedet, vil fange en læsers opmærksomhed mere end at have en vag og uinteressant overskrift.
3. Upåklagelig grammatik
Al webstedsgrammatik skal være fejlfri. Kontroller altid din tekst dobbelt og tredobbelt, og lad en anden læse den igennem. I eksemplet med en onlineforhandler, der beder besøgende om at købe og give personlige oplysninger og faktureringsoplysninger, risikeres kundens tillid, hvis der er stavefejl og dårlig grammatik.
4. Drag fordel af tillid
For at få en effektiv måde at opbygge tillid skal du benytte vidnesbyrd, anmeldelser, presseomtaler, garanti stempler tredjeparts tillid og sikkerhedscertificering. Et eksemple er med ACLeans. Da ACLens begyndte at bruge VeriSign, så de en stigning på 41% i konverteringer og en stigning på 58% i omsætning pr. transaktion. Det samme kan ske med enhver online destinationsside.
Hvordan du skriver overskrifter, der konverterer…
Opfordring til handlinger og knapper
5. Brug en stærk opfordring til handling
Når en besøgende læser overskriften, er det vigtigt, at de ved, hvad de skal gøre videre. Det gælder også Mozilla Firefox, da de ændrede deres opfordring til handling fra “Prøv Firefox 3” til at “downloade nu – gratis”, overgik det den originale opfordring til handling med 3,6% og havde et tillidsniveau på over 99%, hvilket resulterede i 500 flere downloads i løbet af testtiden.
6. Knapper & opfordring til handlinger skal skille sig ud
Identificer de nøgleord, som folk, der er interesseret i din tjeneste, muligvis søger efter, og brug ord som f.eks. gratis, nyt, køb eller download nu. En konverteringsknap skal skille sig ud og placeres lige under en opfordring til handling eller have opfordringen til handling som knappen. Ikke desto mindre skal knappen være stor, lys og over folden.
En konverteringsknap, der virker…
Placering og indhold
7. Det vigtigste over folden
Det sted, en besøgende ser uden at skulle rulle, er hvor de vigtigste dele på websitet skal være. Placer call-to-action-knappen over folden og på et sted, hvor brugerens øje vil scanne. Du skal aldrig have knappen eller formen et sted, hvor det skal søges efter.
8. Test altid
Optimer en destinationsside til konvertering over tid. Kør A/B-test, ændre tekst, billeder og opfordring til handlinger for at se, hvad brugerne bedst kan lide. Ud over A/B-test vil det være fordelagtigt på lang sigt at teste to helt forskellige site-design mod hinanden. (A/B-test er, hvor en basis sammenlignes med en række enkelt variabler for at forbedre responsraterne.)
9. Brug billeder og videoer, der vedrører teksten
Implementering af motiverende taler, videoer af brugerudtalelser og produktbilleder på en hjemmeside kan have en positiv indflydelse på brugerne, samt give kunderne et ekstra skub til at se nærmere på et produkt.
10. Ikke så mange links
Links, der forbinder brugeren til en masse andre sider eller sider vil distrahere dem og have en negativ indvirkning på konverteringer. Masser af links kan give mening på en almindelig hjemmeside, men på en destinationsside er enkelhed nøglen.