Har du en webshop, så har du garanteret brug for:
- Flere konverteringer for at nå dit salgsmål
- Meget relevant trafik i stedet for utilsigtede besøgende
- En måde at øge gentaget salg fra tidligere kunder på
Her kan de rette Facebook-annoncestrategier hjælpe dig.
70 % af alle danskere har en Facebook-profil, hvilket vil sige sat omkring 3,8 millioner danskere har en profil. 63 % af alle danskere over 12 år benytter Facebook dagligt.
Et typisk investeringsafkast på Facebook-annoncer er på 152 %. Har du derfor en webshop, skal du selvfølgelig også annoncere på denne platform. Du skal være hvor kunderne er.
Her er nogle af de strategier, du kan bruge til at øge trafikken og konverteringerne på din webshop.
Se hvordan du kan oprette dynamisk produktannoncer for retargeting i Facebook.
Brug dynamiske produktannoncer
Med dynamiske produktannoncer har du muligheden for at opnå den allerhøjeste ROI for din webshop. Dette er chancen for at bringe tøvende kunder tilbage ved at vise dem skræddersyede annoncer baseret på deres aktivitet i din webshop.
Du har sandsynligvis set store websteder som Amazon.com retarget dig på Facebook med tilbud på de nøjagtige produkter, som du for nylig har besøgt.
Men vidste du, at du kunne remarketing på Facebook ligesom Amazon?
Amazon Dymanic-produktannonce Med skabeloner med dynamiske produktannoncer behøver du ikke oprette annoncer for hvert produkt i dit katalog. I stedet trækker skabeloner billeder, produktnavne, prisfastsættelse og anden information fra dit produktkatalog baseret på de produktoplysninger, du uploader til Facebook. Så hvis du har hundreder eller tusinder af produkter, kan dette være en god løsning for dig.
Med dynamiske annoncer kan du vise enkelt- eller multiproduktannoncer til kunder, der har besøgt dit websted baseret på produkter, de har set, føjet til indkøbskurven eller endda købt.
Sådan kommer du i gang med dynamiske produktannoncer:
- Upload dit produktkatalog til Facebook Business Manager. Inkluder alle produkter, du vil promovere, med information, der skal vises for hvert produkt (navn, pris, billede,).
- Tilføj en tilpasset målgruppepixel til din webshop. Modificere den for at rapportere om kundernes købsadfærd.
- Opret en dynamisk skabelon. Facebook udfylder det automatisk med de rigtige produkter og tilhørende info. Giv dine annoncer en titel, angiv søgeord for at trække billeder, produktnavne fra produktkataloget.
- Konfigurer Display-produktannoncer i Power Editor. Angiv, om du vil annoncere for produkter fra hele dit katalog eller bare bestemte kategorier og…. kør dine annoncer.
Brug annoncer med flere produkter
Facebook-multiproduktannoncer giver dig mulighed for at vise flere produkter i en enkelt annonce.
- Multi-Product Ads kan give dine kunder flere muligheder at vælge imellem.
- De kan hjælpe dig med at øge antallet af konverteringer. Jo mere relevante produkter en kunde ser, jo større er chancen for, at de køber.
- Du kan også bruge dem til at vise forskellige fordele ved et enkelt produkt
Men fungerer de? Adobe opdagede, at deres kunder oplevede:
- En stigning på 50% til 300% i klikfrekvens (CTR)
- Op til 35% reduktion i pris pr. klik som følge af højere engagement
- Mere effektiv pris pr. lead.
Multiproduktannoncer kan nemt konfigureres i Power Editor og kan også bruges som en del af en dynamisk produktannoncekampagne eller som en enkeltstående annonce.
Installer Conversion Tracking Pixel
En konverteringssporingspixel er et lille kodestykke, der sporer dine kunders adfærd på webstedet. Men det gør så meget mere end det. Den fungere I principettet ligesom en Google Analytics kode.
Ud over at spore kundeadfærd og konverteringer kan Facebook bruge dataene fra konverteringspixels til at optimere dine kampagner og til at opbygge en lignende målgruppe til at målrette dine annoncer.
Ved at placere en konverteringssporingspixel på din checkout-side kan du spore handlinger (som salg osv.), Som folk tager efter at have klikket på din annonce og måle dit investeringsafkast.
Men for at opnå de bedste resultater anbefaler jeg at installere pixelen længe før du kører din første kampagne.
På denne måde giver du Facebook tid til at lære, hvilke typer mennesker der konverterer til kunder på dit websted, selv når de kommer fra andre marketingkanaler.
Hvis Facebook endnu ikke har sporet nogen konvertering på dit websted, har de problemer med at optimere din kampagne til konverteringer.
Kør generelle retargeting-kampagner
72% af online-shoppere opgiver i gennemsnit deres kurv uden at gennemføre et køb. Uden retargeting kommer kun 8% af dem tilbage for at købe.
Med retargeting kan den gennemsnitlige webshop imidlertid bringe 26% af de efterladte tilbage for at gennemføre et køb.
Ifølge Wishpond, kilden til ovenstående data, er 70% af webbesøgende, der er målrettet med displayannoncer mere tilbøjelige til at konvertere på dit websted. Og den gennemsnitlige CTR for retargetede annoncer er 10 gange højere end standard displayannoncer.
Det siger sig selv – kører du ikke retargeting af dine besøgende, kan det koster dig konverteringer og salg.
Du kan fx køre retargeting-kampagner via Power Editor og målrette dine besøgende med generelle tilbud, kuponer, enkelt- og multiproduktannoncer.
Find nye kunder med Lookalike-målgrupper
Facebook kan hjælpe dig med at finde nye kunder baseret på dine tidligere kunders egenskaber.
Lookalike-målgrupper hjælper dig med at annoncere for folk, der ligner dine eksisterende kunder og sandsynligvis også vil være interesseret i dine produkter.
Lookalike-målgrupper normalt er en af de mest effektive målgrupper for de fleste af mine kunder.
For at oprette en Lookalike-målgruppe har du brug for en brugerdefineret målgruppe til at basere den på. Alternativt kan du også bygge det fra dine Facebook-fans eller data fra den konverteringssporende pixel.
Lookalike Audiences vil bruge Facebooks algoritmer til at finde folk med lignende demografiske egenskaber og interesser som dine kunder.
Selvfølgelig kan du også bruge Facebooks andre interesser og demografiske målretningsindstillinger til at finde relevante nye kunder.
Brug annoncer til at kommunikere din brandhistorie
Uanset dens kommercielle appel er Facebook først og fremmest en social platform. De fleste mennesker er der for at oprette forbindelse snarere end at shoppe.
Dette giver dig mulighed for at oprette forbindelser og opbygge et forhold til de potentielle kunder og de fremtidige kunder.
Og du kan gøre det ved at bruge annoncer til at kommunikere dit brands historie.
En undersøgelse fra Facebook og Adaptly viste, at du forbedrer den generelle konverteringsfrekvens, ved at skabe en sekvens af annoncer, der formidler din nøgle brandbudskab i stedet for at sælge. I et af eksemplerne var forskellen i konverteringer mellem en standard annonce og en sekvens af annoncer hele 87%.
Styrk eksisterende kundeforhold med brugerdefinerede målgrupper
Tilpassede målgrupper er et kraftfuldt værktøj, der giver dig mulighed for at oprette en unik liste over personer, du vil målrette mod annoncer, baseret på en liste over dine kunders e-mails, Facebook-id’er eller telefonnumre.
Tilpassede målgrupper er en fantastisk måde at styrke kundeforhold på:
Få eksisterende kunder til at blive Facebook-fans
Brugerdefinerede målgrupper giver dig mulighed for at nå ud til eksisterende kunder og prøve at konvertere dem til Facebook-fans.
Upload blot din kundeliste i Custom Audience Tool og målret dem med relevante Page Like-annoncer. (Sørg for at ekskludere aktuelle fans fra dine kampagner.)
Målret mod dine topkunder med relevante tilbud, kampagner
En anden idé er at oprette en brugerdefineret målgruppe af tidligere kunder og nyhedsbrevsabonnenter og målrette dem med relevante tilbud eller rabatter for at belønne deres loyalitet.
Jeg håber, du kan bruge nogle af de ovenstående Facebook-strategier. Du kan også altid få os til at hjælpe dig.
Genveje
SeoCustomer
V Stadionsvej 3
9600 Aars
(45) 2241 0834
henrikseocusotmer@gmail.com
SeoCustomer
Bemærk – alt arbejde udføres i samarbejde med Peoplez.